Engelli Olan Kim?




Engelli Olan Kim? 


Kaldırımları diz boyu yükseklikte yapıp, seçim öncelerinde "Engelli vatandaşlarımızın yardımına koşuyoruz" diyerek o kaldırımlara tekerlekli sandalye rampası yapıp fotoğraflayan bizler mi yoksa o rampaya kan ter içinde çıkmaya çalışan sizler mi;


Belki yaşlılığından belki de ayağının işlevselliğini kaybetmesinden kaynaklanan bir durumdan dolayı yaya geçidinden yavaş yavaş geçmeye çalışan Eşref, Ahmet amcalar veya Selime, Ayten nineler mi yoksa "Biraz daha hızlan" diye alttan ısıtmalı koltuklarımıza yerleştirdiğimiz kıçımıza batan dikenlerden rahatsız olarak, aralıksız kornaya basan bizler mi;


 Vücudundaki bilhassa yüz bölgesindeki kaslarının fonksiyonunu kaybetmesi sonucunda ağzından akan tükürüğe sahip olamayan sizler mi yoksa sizin bu durumunuza iğrenerek bakan, kokuşmuş insan müsveddeleri olan bizler mi;


Otobüslerin engelli rampasını "Bu benim görevim değil arkadaş" diyerek indirmek istemeyen bizler mi yoksa tekerlekli sandalyesiyle  otobüse binmeye çalışan sizler mi, bunun yanında engelli, yaşlı, hamile ve çocuklu bayanlara ayrılan kısımlara oturup, (şerefsizce) uyuma taklidi yapan bizler mi yoksa 5-6 durak ayakta gitmek zorunda olan sizler mi;


Canı içecek, yiyecek bir şeyler almak isteyen görme engelli sizler mi yoksa uzattığınız 20 lirayı "Bu 10 lira arkadaş" diyerek 10 lira üzerinden hesap yapmaya çalışan bizler mi;


Biraz yürürse ayakları basenlerinden ayrılaverecek çıtkırıldım kokonaların, kabadAYIcıkların rahatlığını düşünüp hastanelerde, tramvay duraklarında engelli asansörüne binip yukarı çıkmaya çalışan, siz binerken "uf puf"layan bizler mi yoksa engelli asansörüne sırf sizlere ayrıldığı için binmeye çalışan sizler mi;


Zeka özürlü olduğu için "Kimseye birşey diyemez" deyip tecavüze uğrayan sizler mi yoksa tecavüze yeltenen amacına ulaşmak arzusu içinde yanan bizler mi????


İğreniyorum "bizler"den... 

Allah sizi "bizler"den korusun...

Allah-u Teâlâ Yar ve Yardımcınız Olsun...

Yorum Gönder

26 Yorumlar

  1. Empati yeteneği olmayan her insan engelli sanırım. O tecavüzcülere de beyinleri şeytanlaşmış yaratıklar diyorum. Onlar insan olamazlar. Güzel bir farkındalık yazısı okudum. Duyarlılığınız ve emekleriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel Hanım'ın da belirttiği gibi empati yeteneği olmayan her insan engelli maalesef. Hem de ne beter engelli!

      Sosyal ağlarda paylaşmalık bir yazı olmuş. Teşekkürler...

      Sil
    2. Öncelikle yorumunuz için teşekkürler Sosyal Medya Kafe/Sibel Hanım;

      Evet, insanlar artık empati yeteneğini kaybetti. Artık kimse, kimsenin umrunda değil... Kazanan insanlık olur inşAllah...

      Sil
  2. Sadeece kullanılıyor "engelli" terimi çıkar ve bol menfaatlerle ülkemizde...
    Gerçekten korusun.
    Sevgimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçenlerde bir hastanede engelli rampasını, hiç abartmıyorum %45 derecelik açı ile yapılmış olduğunu gördüm. Hastanelerimizde akülü engelli arabası ile dolması gerekir artık.

      Karşılaştığım bir olay: Karısı tekerlekli sandalyede, kocasının ise hasta olduğu çok açık. O rampadan çıkmaya çalışıyorlardı. Yardım edeyim dedim. Gücüm kuvvetim yerinde olmasına rağmen amcadan yardım istedim.

      Herhalde yeni bir seçimde ya da yaptıklarını fotoğraflar ile sayfalarında göstermeye çalışan kurum veya şahsiyetler, yakın zamanda yine yeni yeni "beğenilecek" fotoğraflar koyarlar profillerine...

      Sil
    2. Güzel bir yazı. Yüreğine sağlık kuzen.

      Sil
    3. Teşekkürler Ömür Abi!

      Sil
  3. Maalesef egoları içinde boğulan, merhametten yoksun, bencil bir toplum olduk ve böyle giderse daha da kötü olacağız.Hepimiz "bana bir şey olmaz" rahatlığı içindeyiz. Oysa hepimiz birer engelli adayıyız. Farkındalık oluşturan güzel bir yazı olmuş. Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için ben teşekkür ederim. Aslında bizim insanımızın en büyük eksikliklerindne biri; sözde somutlaşıp işlevsellikte transparan hale dönüşerek soyutlaşma... (Genel itibarıyla demek istemiyorum)

      Sil
  4. Teşekkürler Müfred;

    Güzel bir söz...

    YanıtlaSil
  5. Hayatımızdaki 'Engelleri' çok güzel ifade etmişsiniz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yazıya hazırlanma gibi bir sürecim olmadı. Aslında hayatımızda daha nice engeller var. Belki ilerleyen zamanlarda "düzenlemek istediğim yayınlarım" arasına girebilir, bu yayında.

      Yorumunuz için de teşekkürler İnci D.

      Sil
  6. hassas ve samimi bir yazı olmuş, hassasiyet için teşekkürler..
    maalesef ülkemizdeki siyasilerin göstermelik yaptığı seçim yatırımı, baştan savma gelişi güzel yapılan rampalar, seçimden bir kaç ay sonra emmioğluna ihale edilen kaldırım taşları yenileme işi yüzünden bir daha ki seçim zamanına kadar duyarsız eller tarafından haşat ediliyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumunuz için teşekkürler Ephendy;

      Siyaset yapmaktan ziyade durum eleştirisi olarak ele alıyorum, yazdıklarınızı. yoksa ".... Belediyesi Çalışıyor(!)" ibareleri her yerde :)

      Sil
  7. Engelli arkadaşlarımız için çok zordur eminim ki bizlerle yaşamak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teeşkkürler Küçük Hanım;

      Modern insanın müptezel fikirleri içinde kaybolan iyilik/doğruluk fikri, ne yazık ki telafisi olmayan bir yara almıştır.

      Sil
  8. Görünür engellilerden değil hayatımızın içinde gizli engelliler var ya onlardan korkulur! Çok güzel akıcı ve bir kaleminiz var.. Takipçinizim sık sık görüşürüz inşallah :)
    Allah'a emanet olun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumunuz için teşekkürler Emine Hanım;

      İnsanın bu dünyadaki (Allah'a kul olma haricinde) en önemli meselesi, benliği ile olan meselesidir. Nefsini elinde tutacakken kendini nefsinin eline veren insandan her şey beklenir. Dilerim ki Allah, cümlemizin yâr ve yardımcısı olur.

      Kalemimden dökülenler konusundaki beğeniniz için de ayrıca teşekkürler :)

      Sil
  9. Bu yazı için size ne kadar teşekkür etsem az... Empati hepimize şart. Farkındalık oluşturduğunuz için tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben bu konuda insanların engellilerimize karşı olan tavırları konusunda biraz (biraz değil resmen) takıntılıyım...

      Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  10. Asıl engel, anlayışsız,empatisiz ve yüksek egolu insanların beyinlerinde maalesef..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok doğru söylüyorsunuz Düş Tasarımcısı

      Sil
  11. İbrahim bahsedince geldim. Çok önemli bir yazı kaleme almış çok da güzel anlatmışsınız. Medenileşmek için daha çok uzun bir yolumuz var gibi maalesef. Ben de beklerim. Selamlar :)).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumunuz ve ziyaretiniz için teşekkür ederim.

      "Artık insanların medenîleşmesini istemiyorum ben" demek istiyorum. Çağlar geçtikçe daha medeni olma yolunda gayret sarfeden insanoğlunun çağdışı ve iğrenç bir şekilde meydana koyduğu bu pespaye anıtlarına, toplumumuzda derin izler bırakan hatıralarına, ve daha nicelerine ne söyleyecek bir söz buluyorum ne de bir kelime... Bireysel olarak düşünmeyin söylediklerimi... (*)

      (*) Medeniyet deyince coşuveriyorum bazen :)

      Sil
  12. Günün birinde bizim de aynı duruma düşmeyeceğimiz ne malum. Biraz empati lütfen. Çok güzel bir yazıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim tek eksiğimiz de bu: Empati... Aynada görünenden başkasını düşünemiyoruz. Ne yazık ki bu aldanış bizi felakete sürüklüyor.

      Yorumunuz için teşekkürler!

      Sil

Görüş ve düşünceleriniz bizim için önemlidir.