Plimsoll Çizgisi - Loadline Çizgisi

Selamün Aleyküm ve merhaba blog dünyasının yazarları ve takipçileri!

Vaktim oldukça ikinci el kitap satan kitapçıları, sahafları gezmeyi severim. Gökte ararken yerde buldum, dediğiniz bazı eşyalar vardır ya. Ben de yayınevlerinden arayıp da bulamadığım bazı kitapları, buralardan temin edebiliyorum.

Kitaplara göz gezdirirken "Plimsoll Çizgisi" terimi ile karşılaştım, bir kitapta. Ben de merak uyandıran bu terimin denizcilikle alakalı olduğunu öğrenmiş bulunup, bende uyandırdığı bir fikirle (devam ettirebilirsem) "Nedir? Kimdir?" etiketine sahip bir yazı dizisi hazırlamayı düşünüyorum...

Plimsoll Çizgisi diğer bir deyişle Load Line, gemilerin fazla yük taşımalarına, gemicilerin fazla yük yüklenmiş gemileri sigortalatıp geminin batması sonucunda yüksek meblağlarda tazminat almalarına,  karşı geliştirilmiş bir standarttır.

Neden Plimsoll ismi verilmiş?

1876 yılında İngiltere Parlamentosu üyelerinden biri olan Samuel Plimsoll'un önerdiği bir kanun tasarısıyla gündeme getirildiği için "Load Line" "Sigorta Markaları" olarak kullanılan bu terim Plimsoll'un anısına "Plimsoll Markası, Çizgisi" olarak adlandırılmıştır. 

Peki nedir bu çizgi, nasıl bir şeydir?

Aşağıda fotoğraflarını vereceğim bu çizgileri, deniz kenarında yaşayan birçok insan görmüş olabilir, düşüncesindeyim. 





Harflerin ne olduğunu merak edenler içinse internetten bulduğum bir fotoğrafı daha paylaşmak gerekiyor sanırım. :)


 Umarım faydalı bir bilgi verebilmişimdir...

Esen Kalın!...

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Teyzo bilirsin takıntılıyım bu konularda. Plimsol mü; Plimsoll mü? Bu ikilem giderilmezse yazıdan fayda sağlayamıyorum beynimde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi yazımdan dilediğin kadar faydalanabilirsin :)

      Sil
  2. Böyle bilgilendirmeler seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bu tür bilgilendirme yazılarını devam ettireyim.


      Yorumunuz için teşekkürler!

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim abi, yorumda bulunduğun için.. Bence sende şiirlerinin yanısıra güzel yazılarından bloguna damlatsan...
      Zevkle okuruz...

      Sil
  4. Yük gemisi görmek nasip olmadı hiç ama ilginç bilgi için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu çizgi sadece yük gemilerinde yok. Converse tarzı ayakkabıların tabanlarında yer alan siyah çizgide aynı terimle adlandırılıyormuş. Bunu da yeni öğrendim :)

      Sil

Görüş ve düşünceleriniz bizim için önemlidir.