"Kahveler Hazır mı?"

Herkese iyi akşamlar... 

Her akşam yemeğinden sonra alışkanlığım üzre kitap-kahve faslım oluyor. Evde kahvenin tükenmiş olması, akşam akşam markete kadar yürümeme sebep oldu.

Devamlı olarak aldığım ve hoşlanarak içtiğim bir kahve markasının "Bim"de satıldığını daha önceden görmüştüm. (Cam şişe tercihimdir). Kahveyi alırken aklıma sevgili teyzom Recep Hilmi'nin "Kaçı Bir Arada?" yazısı aklıma geldi. 

25 kuruşluk bir kahve satılıyormuş, Bim'de. 25 kuruşa satılan bir kahvenin içinde ne olabilir, diye bir düşünce geldi, aklıma. İsmi bile özel: "VİP". 😎  VİP'in yanında bir de Nestle'nin Salep'i duruyordu. Onu da aldım meraktan. İçindekiler kısmına baktığımda, kahvenin içinde "kahve", salebin içinde "salep" aradım. Sonuç fotoğraflarda...



Kahvede kahve var ama... İşte...

"Recep Hilmi'nin kahveleri %4 ile %10 arasında değişiyorken, sen neden bana böyle yapıyorsun. Hiç olmazsa %2-3 olsun" dedim. 😀

Sesimi duyan salep, "Bende % 0,1 oranında salep tozu var" dedi. 

Kahveden geçtim. Gitti 25 kuruş.🤑
Peki, salep nasıl hazırlanıyor? Yetiyor mu, %0,1 oranındaki salep? 

Benim bir ninem var idi. Rahmetlik, "Parlak kaplar, göz bağlar" derdi. 

Sağlıcakla kalın...

Yorum Gönder

16 Yorumlar

  1. Teyzo en iyisi hazır olmayan kahveler. Sütü de orijinal olacak toz olmayanlardan. Bunları biliyoruz da dikkat etmiyoruz işte. :(

    YanıtlaSil
  2. Marshall yardımıyla bu milletin hayatına sokulan süt tozu için öyle bir kampanya yapılmış ki aklın şaşar. (Şaşırabilirsin). Öyle ki sütten daha faydalı olduğu konusunda propaganda yapılmış... Yorumun için de teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Ben de bu VİP markayı denemiştim bir keresinde, hiç tat alamamıştım böyle tatsız tuzsuz bişeydi.Ama içindeki miktarın azlığına şaşırdım😊En iyisi türk kahvesi ve filtre kahve bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim, Düş Tasarımcısı. Sadece kahvelerin içi değil. Aynı zamanda kek, pasta gibi yiyecek ürünlerinde de aynı durum söz konusu. Çilekli yazıyor ama içindekiler kısmında "Çilek aroması" yazıyor sadece.
      Bir Türk olarak Türk kahvesini o kadar çok sevmiyorum. :))

      Sil
  4. Orijinal kelimesinin orjinal hali gibiyiz. Her şey sahte her şey hileli ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları düzeltmek yine biz insanların elinde. Bu taşın altına koymazsak elimizi, "i" gibi ezilir; kaybederiz özgünlüğümüzü...

      Sil
  5. Malesef hazır kahveler hayatımıza fena girdi. Hiç bir faydası olmadığını hatta içnde olduğu belli olmadığı halge günde 1 tane içiyorum. Her kavanoz bitişte bir daha almayayım bunu dediğim halde. Neyse ki süt tozu ya da salep olmayan saleplerle ilgim olmadı hiç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kavanoz içerisindekiler üçü bir arada olarak tabir edilenlere göre biraz daha masum. Salep konusunda haklı olabilirsiniz.

      Sil
  6. Ben de Türk kahvesi diyorum en azından çekilmiş kahve çekirdeği var sadece

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de çekirdeklerin öğütüldüğü el değirmeninde çekilince çıkan kokusu olacak ki...

      Sil
  7. Maalesef bu tek kullanımlık karışımlı tozlar hiç sağlıklı değil. Bu nedenle kahveyi kahve olarak içmek önemli. Gerçek sahlepin fiyatı çok yüksek. Bu nedenle karışımlara bunu ekleyip ucuz fiyatlara satmaları da imkansız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıklı olmadığını dillerdirsek de ne yazık ki yıllık ortalama 5 bin ton gibi bir "hazır kahve" tüketimimiz var, yurt çapında...

      Sil
  8. Bu arada sizi mimledim.Şu sıralar birçok arkadaşımızın cevapladığı sorular,tabii eğer yapmak isterseniz,detaylar bloğumda..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşlerimin yoğunluğu sebebiyle blogumla uzun bir zamandır uğraşamıyordum. Yazıma başladım.

      Sil
  9. Kahve benim de sevdiğim bir şey. 3 ü, 2 si bir aradalardan bir iki kez denedim ama içindeki maddeleri öğrenince onlarla olan maceram bitti :) Granül olanlar da zararlı. Şimdilerde bir kahve öğütücüsü aldım, tane kahve alıp istediğim büyüklükte öğütüp süzgeçten geçireceğim. Keyf' i, keyifle yapmak gerek :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyfiniz hem bozulmasın hem de bol olsun. Ve afiyet olsun!

      Sil

Görüş ve düşünceleriniz bizim için önemlidir.