"4x4'lük Bir İnsan Mıyız?"

Merhabalar, sevgili takipçilerim ve blog okurları!

İnternette "surf" yaparken  bağlantısını verdiğim bu siteye denk geldim. Yazma işi konusunda tereddüt ettiğim, fakat var olan bir gerçeğin yadsınamayacağını savunduğum için bir olayı size aktarmak istedim.

Geçenlerde (bir cumartesiydi yine, galiba) çay kahve içmek için gittiğim sayılı mekanlardan birinde, belki bir trafik kazası belki de bir iş kazası sonucu elinin  3 veya 4 (tam göremedim) parmağını kaybetmiş bir kişi oturdu, görebileceğim konumdaki bir masaya. 

Arkadaşları/tanıdıkları yanına geldikçe elini masa altına kaydıran, yanında kimse olmadığı zamanlarda elini diğer eliyle kapamaya çalışan yaşlı amcanın, o bakışlardan ne kadar rahatsız olduğu gayet ortada idi.  Kimi insanlar için gerçekten dikkat çekici bir durum olabilir. Fakat ikili gruplar halinde giden arkadaş grubundan bir kızın kendi dikkatini çeken bu durumu, "Gördün mü amcanın elini" sözüyle yanındaki arkadaşları için de dikkat çekici bir durum haline getirmesini, o andaki haline hiç yakıştıramadım. Bu ve buna benzer kızlar için "Allah akıldan noksan edince..." diye başlarlar söze, bizim oralarda.

Aynı dertten bende muzdarip olduğum için yazmıyorum, bu yazıyı. O safhaları, atlatabildim çok şükür. Ben kendime "4 parmak" diyebiliyorsam, gerisi hikâyedir. Yalnız, her insan aynı dayanıklılığa sahip değil. 

Engelli insanlarımızın çekmiş oldukları acılar kendilerine yetiyor zaten.  "En çok acıtanı ise bize vebalı imişiz gibi bakmaları" sözüyle bir tanıdığım aklıma geldi, şimdi.

Yukarıdaki site, günümüz modern (!) insanının estetik (!) anlayışı konusundaki kararlılığını sürdürmesi için büyük bir çaba harcamış gibi görünüyor. Takdir etmek lazım. 

Ve lütfen biraz daha saygı duyalım, karşımızdaki insanlara karşı...



Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. ne yazık ki toplum olarak fiziksel eksikliklere çok ilgiliyiz , bu da bizim fiziksel olarak tam olduğumuzu düşünüp zihinsel anlamda tam olamadığımızın bir kanıtı. Sadece 1 parmak , bir el bir göz meselesi değil durum , ben eğer fiziksel bir eksiğe sahip olanların mutlaka zihinsel olarak tam olanlardan fazlası olduğunu düşünüyorum . Özellikle bazı engelli(!) diye tabir edilen zihinsel ya da fiziksel farklılıkları olanların merhametlerini bazı normal (!)arkadaşların arkadaşlığına tercih ediyorum , tabii bunun benim tercihim olduğunu bile anlayamayacak insanlar olduğunu gördükçe de deliriyorum. O kusurlarını da hoş göremiyorum bu gayet (!) normal olduğunu düşünen arkadaşların. Ama ne yaparsınız bu ülke de böyle ne yazık ki , herkes o kadar mükemmel ki (!) aralarında yaşamak bile bazen bana zor geliyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. Bu durum her toplumun kanayan yarası ne yazık ki. Kafamızı ne tarafa çevirsek, nerede bir yazı okusak hep "mükemmel insan"a ulşama yollarını gösteren ibareler gözümüze çarpar. Bence insanlarımız da mükemmel insan (!) olabilmek için çok uğraşıyorlar.

      Her insan eksiktir. Kendimizi, kendimizde olan eksikleri ile beraber görmeden hep karşımızdakilere karşı bir eleştiri içinde oluruz. Garip yanı ise olgunluğa ulaşma konusunda hep bir çaba içinde olmamız. Yaptıklarımızla zıt bir durum teşkil etse de...

      Sil
  2. Dedim sana "dortparmak.com" alan adı alalım diye dinletemedim. :) Şaka bir yana ben de bu adamların yaptığını Bir Yaşıma Daha Girdim sayfamda paylaşmıştım. Helal olsun demek gerekiyor. Ben de sağır olduğum için ne diyoruz: "Parmaksızlar sağırlar; birbirini ağırlar..."

    https://www.facebook.com/BirYasimaDahaGirdim/videos/1884252588311432/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Hilmi'ciğim. İlerleyen zamanlarda o alan adını, alan birisi çıkmadığı takdirde almayı düşünüyorum. Yorumunu okuyunca hatırladım o videoyu... Bir yerlerde gördüm diyordum. Ama nerede? diye düşünüyordum.

      Sil
  3. Kimse mükemmel değil ama nedense hep başkalarıyla meşgul olan insanlar topluluğu var etrafta..Ne zaman dışa değil de içe bakmayı öğreneceğiz bilmem ki..Genç kızın yaptığı bence de hiç hoş değil..Farkındalıgı artıracak güzel bir yazı yazmışsınız emeginize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten hiç mükemmel değiliz, Düş Tasarımcısı. Hep bu modern dünyanın getirdiğini sandığımız, ben merkeziyetçi mükemmel insan'a ulaşma çabası, kişiliğimiz de çok büyük değişimler meydana getirdiğinin farkına varamıyoruz.

      Yorumunuz için de ben teşekkür ederim.

      Sil

Görüş ve düşünceleriniz bizim için önemlidir.