Resim...

Birkaç gün önce en büyük yeğenim Sultan, resim dersinde yaptığı bir çalışmayı bana göndererek, resminin nasıl olduğunu, güzel (!) yapıp yapmadığı konusunda bir fikir söylememi istedi. Büyük bir ihtimalle Mevlana Celaleddin Rumi'nin ölüm gecesi olan ve onu anma töreni olarak kutlanan Şeb-i Arus etkinliği çerçevesinde, hat sanatı çalışmasını harmanlayarak yaptığı bir resim. Bu resmi sizinle aşağıda paylaştıktan sonra, geçmişte kendi resim deneyimlerimle ilgili bir parça paylaşmak ve buradan hareketle yeğenime birkaç kelam söz söylemek istiyorum.

 
 

 Evet. Bu bana göndermiş olduğu resim çalışmasının bir fotoğrafı. Yukarıda bir deneyimden bahsetmiştim. Aslına bakılırsa gözümde canlanan bir anı.

İlkokula gittiğim, hangi sene ve kaçıncı sınıfta olduğumu tam hatırlayamadığım bir dönemde, köydeki iki okulun bütün sınıflarının resim derslerini omuzlarına yüklenmiş (!) bir öğretmenimiz vardı. Resim dersimizde bize "Avcı ile Güvercin" isimli bir hikâye okudu ve hikâyeden sonra gözümüzde canlanmış bir sahneyi resim olarak çizmemizi söyledi.

O dönemler köy okullarında -belki sadece bizim okulda- kısıtlı imkânlarla okul bitirilmeye çalışılır. Bir üst sınıfı bitiren ablasının  ya da komşunun oğlunun kitapları, sizden sonraki, alt sınıfta okuyan akraba yahut tanıdıklarınız için de özenle kullanılır ve devir teslim tarihi geldiğinde devredilir.
 
Resim derslerinde de bir ya da iki çeşit boya kalemi alınır. Çeşit çeşit boya kalemi isimleri duymuştum. Pastel boya, kuru kalem boya, sulu boya, toz boya, cam boyası, guaj boya... Evet guaj (guvaş) boya... Guaj boyayı ilk o zamanlar, senesini hatırlayamadığım okul döneminde duymuştum. O da resim öğretmeninden... Alınmaya zorlanan -sanki o boya olmadan resim olmayacakmış gibi- ve alınamayan boyalar yüzünden birçok arkadaşımız enseye şamar, yüze tokat gibi şiddete maruz kalmıştı. (Döneminin bariz eğitim-öğretim anlayışı.)
 
Yukarıda konusunu söylediğim, öğretmenin bize yapmamızı istediği resmi, kuru boya kalemi  ile yapıp gitmem de beni arkadaşlarımın kaderi ile aynı kefede birleştirdi...
 
Okul bitti seneler geçti. Resim yapmaktan nefret ettiğimi falan sanmayın. Güzel olarak belirtebileceğim, karakalem çalışmalarım var... :) 
 
Resim konusunda biraz anılarıma dayanarak bir şeyler yazmak istedim.
 
Şimdi yeğenime buradan seslenmek istiyorum. 
 
Resim, senin hayal dünyanın gerek bir kağıt üzerine gerekse herhangi bir fon üzerine yansıyan şekilleridir. Fütürsuzca duvara boya serperek sanat eseri çıkardığını söyleyenlerin yanında senin emek vererek yaptığın bu çalışma bana göre bir şaheserdir... 
Düşüncelerini çizmekten, şekillendirmekten geri kalma. Kendi beğenin ön planda olduğu müddetçe çalışmaların çevrendekilerin de beğenisini toplayacaktır... 
Başarılar dilerim...

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Yapılan resim çok harika öncelikle onu belirtmek isterim maşaallah yetenek olduğu kesin... Önceden Eğitim öğretim şartları kötü bir takım öğretmenlerin elinde olunca yetenklerimiz körelebiliyordu ama şimdi inşaallah değişen çok şey vardır ... Selam ve Dua ile ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürlerimi bildirmek isterim Furkan Bey! Evet eğitim konusunda öğretmenlerimizin gelişmesine karşın öğrencilerimiz çığrından çıkıyor, ne yazık ki... Bu da meselenin farklı bir boyutu. Olanaklar da gelişmeye, geliştirilmeye ve genişletilmeye çalışılıyor. Bolluk da rehaveti beraberinde getiriyor, biraz önce de bahsettiğim gibi.

      Evet resim de gösteriyor, bir yetenek olduğunu...

      Sil
  2. Ellerine sağlık! Senin ne taraftan yeğen bu? Benim de yeğen oluyor mu? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Teyzo! Ağabeyimin büyüğü... Senin de yeğenin... :)

      Sil
  3. Talihsiz bir döneme denk gelmişsiniz, üzüldüm. Amaç imkanların el verdiği şekilde sanat ruhunu güçlendirmekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Gerçekten talihsiz bir dönemdi. Bizden sonra "Baba beni okula gönder" kampanyaları başlatıldı. Ve bu kampanyaların en büyük destekçileri de bahsetiğim şahsiyetler(!)oldu, ne garipse...

      Yorumunuz için teşekkürler!

      Sil
  4. Sabırla emekle çizilen resimler muazzam.Emeğine sağlık yeğeninizin .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim..

      Resmini beğenmeniz yeğenimi mutlu edeceğini bildiğim için onun adına şimdiden teşekkür ederim...

      Sil

Görüş ve düşünceleriniz bizim için önemlidir.