İnsan


Günümüzde, üstesinden gelemeyeceği işler üzerine yorum yaparak, yaptığınız tartışmalarda veya konuşmalarda sizin sözlerinizi yarıda kesip kendini öne süren birçok insan ya kendini kabul ettirmeye çalışıyor ya da size karşı büyüklük taslamaya çalışıyordur. 

Yakın zamanda yine böyle bir kişi ile karşılaştım. Kendini yüceltmek için başkalarının omuzlarınıza basmayı alışkanlık haline getirmiş, bir insancıkla... 

Ben, böyle insanlar için sadece üzülüyorum. Bastığı omuzlar sayesinde yükseldiği mevkilerden, yine o omuzların sarsıntısı ile düşeceği için. Yadsınmaz gerçekleri uydurma yalanlar olarak görmek, aslında sonlarını hazırlayan bir hayalden ibaret değil midir? 

"Ahmak insanların  büyük hayalleri olursa, kuracakları saray barakadan farksız olur."






 

Yorum Gönder

11 Yorumlar

  1. Bu yaşananlar hep kompleks ve hırstan dolayı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum... Halbuki arkadaşlarımızın başarıları bizim de gurur madalyonumuz olmalı. Ama bazıları için olmuyor işte.

      Sil
  2. İnsanların kendini yüceltme gayreti. Her şey hep bundan oluyor aslında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen. Biraz da kimliğini ya da bulunduğu durumu/konumu kabul edememekle alakası var, sanırım.

      Sil
  3. Merhabalar.
    Ben de bir yabancı( William Zinsser) gözüyle, ülkemizde iki tarz (taşıyan ve oturan) insanlardan, oturan insanlar hakkında söyleneni paylaşmak istiyorum. "Türkiye'de iki tarz insan olduğunu fark edersiniz: taşıyanlar ve oturanlar. Hiç kimse bir Türk kadar rahat, ustaca ve halinden memnun bir şekilde oturamaz; vücudunun her bir bölgesiyle oturur; bizzat suratı oturur. Bu sanatı sanki saraylarda yaşamış sultan nesillerinden miras almıştır.

    Sizin yazınıza gelince, tespitleriniz çok doğru, maalesef insanlarımız aynen değindiğiniz gibi. Alçak gönüllü, mütevazi insanlarımız da var. Ancak, bunların sayısı bir elin parmaklarını geçemez. İnsanlar hakkındaki paylaşımınız için kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. William Zinsser'den alıntıladığınız bu bölüme bakarak; taşıyanların da halkımızın büyük bir kısmı olabilir diye düşünüyorum. (William'ı okumadım hiç). "Şeyh uçmaz, mürid uçurur" gibi bir anlam çıkarabilir miyiz?

      Sil
  4. Kendini kabul ettirmeye çalışıyorsa, onun için üzülürüm. Ama büyüklük taslamaya kalkarsa cümlelerimle haddini bildiririm.

    YanıtlaSil
  5. Böyle insanlardan öyle çok ki..Ben de onlar için üzülüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen insanlığı bu duruma düşüren nedenleri ortaya çıkaranları düşünüyorum. Sonuç yine insan. Kısır bir döngüdeyiz.

      Sil
  6. Bence o insanlar hâlâ aramızda ama bulundukları yerden "zaman değişti" sözüyle değişen kimliğini örtmeye çalışan insanların ip oynadığı bir dünyaya çıkmak istemiyorlar gibi...

    YanıtlaSil

Görüş ve düşünceleriniz bizim için önemlidir.